Don't worry, be happy - Reisverslag uit Klaeng, Thailand van Maaike Buuren - WaarBenJij.nu Don't worry, be happy - Reisverslag uit Klaeng, Thailand van Maaike Buuren - WaarBenJij.nu

Don't worry, be happy

Door: maaikebrasil

Blijf op de hoogte en volg Maaike

01 December 2011 | Thailand, Klaeng

Hallo!!

Nog vrolijk als altijd typ ik weer dit volgende verslagje.
Zoals altijd in Thailand, pakken plannen nooit uit zoals je verwacht. Zo zijn we uiteindelijk niet met 2 Fransen maar met een Zweeds meisje en de Thai van het resort naar de andere kant van het eiland gegaan. Om aan te geven hoe leuk dat resort is; dat Zweedse meisje komt elk jaar een paar maanden daar wonen. De Thai heeft ons allemaal superleuke plekjes laten zien waar niemand komt. Het was trouwens nog een spannende tocht. We waren met een scooter, maar de weg daar is echt bizar slecht. Maar we leven nog :)
Het volgende plan: slapen bij een soort hippie hostel.
Uitgevoerde plan: Met de Thai & het Zweedse meisje + andere Thai van resort + ander Zwweds meisje geslapen op een prive-eiland..
Met de kano zijn we erheen gegaan. Het was een resort op een klein eilandje naast Kpo Chang, alleen zonder gasten aangezien die weg ernaartoe echt bizar was.
De avond was echt supergezellig. Gekke liedjes gezongen, visjes proberen te vangen in de nacht, relaxen..
De volgende dag zijn we door de woeste golven terug gegaan naar Ko Chang. Dat was nog best eng. We zijn ook nog even langs het hippie hostel gegaan, erg grappig! Heel primitief maar supermooi en creatief.
Ook hebben we nog een onbegaanbaar strandje bezocht met de scooter, dat was eigenlijk nog enger dan route van de dag ervoor. Iverna reed, ik achterop. Kiezels, stenen, zand, gaten in de weg, een droge rivier, haarspeldbochten, Iverna kan nu alles op de scooter hihi.
We hebben nog even ons haar geknipt en ik heb gerepeteert met.. De rasta reggae band!
Dat was echt supergeinig. 3 van die dreadlock gasten die serieus in een hutje wonen achter een bar die de Tarzanbar heet. Daar zit je dan. Gitaartje, dreadlock, reggae, vuurtje, hutje. Echt super. Ik heb trouwens, weer niet volgens plan, Dont worry, be happy gezongen i.p.v. Adelle. Dat past toch wat meer in hun stijl. En het is nu echt ons Thailand liedje, want de tekst klopt zo! En diezelfde avond heb ik in de Tarzanbar de generale repititie gehad, haha.
De volgende ochtend weer gerepeteerd. Op z'n Thais..
We zouden om 11 uur beginnen. 11 uur Thaitime (zo noemen ze dat echt haha) dus ik kwam om half 12. Nou, veel te vroeg hoor. Uiteindelijk zijn we rond 1 uur begonnen haha! Maar dat maakte niks uit, ik heb nog een beetje gitaar leren spelen.
Die avond was het echte optreden bij een ander beach resort. Het was echt leuk. Ik vond het vooral zo grappig om echt met van reggae gasten te zingen. Hun muziek was trouwens ook echt goed! Iverna heeft nog wat foto's en fimpjes gemaakt dus die zien jullie nog wel.
Later op de avond kwamen er nog van die vuurdansers, en gratis chocoladetaart!! En werd het langzaamaan een strandfeest. Het was echt leuk, het is zo grappig hoe je in zo'n korte tijd al een heleboel mensen kent daar. And then partying till 4-5 o clock :)
De volgende ochtend hebben we moe maar voldaan afscheid genomen van iedereen. Omdat het zo leuk was gaan we misschien nog terug naar Ko Chang.

Maar niet getreurt, op naar het volgende avontuur! Iets totaal anders. We zijn nu namelijk weer een week bij een vrijwilligersproject. Het is een soort spirituele communitie. Er zijn 2 'dada's', de mensen die dit 'geloof' volgen. Het houdt in dat ze veel aan yoga en meditatie doen. Daarnaast eten ze vegatarisch, mogen ze niet trouwen, en nog wat dingen. Daarnaast hebben ze een stuk land met vooral rubberbomen om wat geld te verdienen. Ook hebben ze andere planten om te eten en om natuurlijke medicijnen te maken. Naast de 2 dada's is er nog een Thaise jongen die hier een paar maanden komt relaxen.
Wij als vrijwilligers helpen hier een beetje met de planten, het koken, en het maken van de medicijnen. Dat laatste is echt grappig, we hebben echt (bijna) het hele process gedaan. Van het crunchen van de bladeren tot het sealen van de potjes. Daarnaast heeft de opperdada ons veel uitgelegt over alle planten. Helaas is hij beetje een soort kluizenaar, hij zegt niet veel en denkt niet zoveel aan anderen zegmaar.
Maar gelukkig is de andere dada echt leuk. Hij is een superkleine Indonesier, en hij geeft ons elke ochtend yoga en meditatieles. Ook vertelt hij veel over zijn levenswijze en waarom hij zo leeft. Het is wel grappig, want hij gelooft er echt zo in. Hij geeft alles op om zo te leven. Ik denk dat ik dat nooit zou kunnen, omdat ik te veel open zou staan voor andere visies. En ook zou ik twijfelen of het wel echt goed is bij sommige dingen. Zo geeft hij elke ochtend over om zijn lichaam te zuiveren, slaapt hij maar 5 uur op een dag omdat hij, zoals hij zegt, energie krijgt van de meditatie en het gezonde eten en wast hij zich 4 x per dag helemaal.
Verder is ons dagelijkse uitje een bezoekje aan het winkeltje verderop.
We zijn qua transport wat afhankelijk van de opperdada, maar vandaag hebben we hem zover kunnen krijgen. We zijn lekker naar het strand gegaan en een stadje, en nu hebben we dus de mogelijkheid even te internetten.
Het is misschien wat saaiig soms, maar het is gewoon heel leuk omdat je hier echt iets leert. Het is best bijzonder om met dit soort mensen samen te leven. Ook is het lekker om een weekje rustig aan te doen, na het feesten en socializen in Ko Chang. En met de Thaise jongen is het ook gezellig. Overmorgen gaan we nog voor de 2e keer mee Engels lesgeven aan ongeveer 10 kids(daar heb ik nog niet overgescreven zie ik. Vorige keer was het erg leuk, een beetje zelf inproviseren en de kids bezig houden) en daarna gaan we verder naar Chang Mai, in het noorden.

Bedankt trouwens voor alle reacties, ze zijn soms echt supergrappig, en altijd leuk!

Kusjes van de zweverige Maaike haha.

P.s. voor de geinterresseerden, het heet Neo Humanist Foundation. Misschien kan je op google nog wat meer vinden over de levenswijze en de gedachtegang etc.

  • 01 December 2011 - 11:36

    Mariëlle:

    Joepie weer een verslagje :)
    Ik vind het zo leuk om te lezen over al je belevenissen! Weekje rust is misschien ook wel eens lekker met al die drukke dingen die je meemaakt!

    Waar ik net aan dacht toen ik Chiang Mai las... Weet je nog dat we een reis moesten uitzoeken voor aardrijkskunde?? Toen kwamen we ook in Chiang Mai haha! Ik ga eens kijken of ik dat P.O. nog heb ;)

    xx

  • 01 December 2011 - 16:21

    Christa:

    Ha Maaike,
    Volgens mij hebben Iverna en jij
    helemaal jullie draai gevonden in het mooie Thaise en de tijd van jullie leven, wat natuurlijk ook helemaal de bedoeling was. Leuk om de beelden te zien van de lichtjes van het maanfeest (volgens mij Loy Pratong oid) tot en met de dreadlockboys en spannende wegen.
    Vooral zo doorgaan! Veel genieten en ik geniet mee via jullie mooie verslagen.

  • 01 December 2011 - 18:56

    Joost En Corien:

    Leuk weer je verslag te lezen. Wat een uiteenlopende dingen doen jullie. Echt heel leuk.
    Wij gaan zaterdag naar Gertjan en Lara.
    Volgens mij ben jij daar half januari 2012, dan zijn wij al weer terug.
    Nog veel plezier.

  • 01 December 2011 - 19:15

    Eveline:

    Hoe komt het datje zo zweverig bent. Is dat de invloed van al dat mediteren en yoga?

    Jullie doen echt heel veel. En wat leuk om de foto's bij Iverna te zien. Dan krijg je weer een heel ander beeld. Alvast veel plezier in Chang Mai.

  • 01 December 2011 - 20:44

    Ties:

    Hoi Maaike,
    wanneer nodig je ons uit op dat Bounty eiland.

  • 02 December 2011 - 17:24

    Stephanie:

    Leuke verhalen hoor, ik zou zeggen keep 'em coming. Hebben wij zielige thuisblijvertjes iets om naar uit te kijken en waar we lekker bij weg kunnen dromen ;). Nog veel plezier! xxx

  • 02 December 2011 - 19:54

    Michel:

    Hoi Maaike ,
    Mocht je te zweverig worden : neem dan een pilletje uit dat prachtig potje ,met de door jullie gemaakte medicijnen. Ik hoor graag de uitwerking daarvan! Ga lekker zo door groetjes van Michel

  • 04 December 2011 - 14:13

    Thom:

    klinkt superrelaxet daar! Lekker jammen met reggea band en spiritueel doen met de dada's.
    Hier stuk nuchtiger bezig met het organiseren van kleine excursies voor m'n studie en het maken van een ruimtelijk concept voor een achterstandsregio. Gelukkig pak ik ook af en toe tijd om te relaxen met behulp van een koud pilsje ;)

    zet hem op met chillen

  • 04 December 2011 - 17:11

    Maaike:

    Hallo lieve mensen!

    Wat een leuke reacties weer!

    Mar: Whaha ok, stuur maar op als je het vind :P

    Christa: Haha ja, we hebben het lampjesfestival gevonden! vandaag hebben we trouwens over een marktje gelopen met superveel kunst en mooie dingen, toen moest ik meteen aan jou huis denken! Helaas hebben we geen ruimte om dingen mee te nemen :(

    Joost en corien: wat super! Doe ze maar de groeten van me!

    Mams: Whaha dat was een geintje. Maar ik ben nog steeds een nuchtere NLer. Maar ik kom er wel achter dat ik heel veel boeddhistische gedachtegangen al toepaste/goed vond, voordat ik wist dat het boeddhisme dat ook zegt.

    Ties: haha, ze zeiden tegen mij: next time bring more friends and more songs!

    steph: Ach arme jij, haha. Nou wij zijn ook heel zielig nu want waar we nu zijn, chang mai, is het veel kouder (nog maar 20 graden ofzo :P )

    Michel: Haha ja ga ik doen. Maar voor nu heb ik buikpijn van alle chocoladetaarten die je hier kan kopen. (hebben we gemist na een week lang rijst)

    Thom: woow dat klinkt intelligent! haha. Als je nou goed doorstudeert kan je naar thailand komen en heeeel veeel pilsjes drinken op een tropisch eiland :P


  • 06 December 2011 - 20:04

    Anne:

    Hee Maaike,
    Wat een leuke reisverslagen zeg! Ben echt jaloers als ik ze allemaal lees. Fijn dat je het zo leuk hebt daar!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 1403
Totaal aantal bezoekers 27209

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2017 - 15 Januari 2018

Uganda

06 November 2011 - 04 April 2012

Thailand, Australie en Indonesie

10 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Brazilie!

Landen bezocht: