Geuren en kleuren! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Maaike Buuren - WaarBenJij.nu Geuren en kleuren! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Maaike Buuren - WaarBenJij.nu

Geuren en kleuren!

Door: maaikebrasil

Blijf op de hoogte en volg Maaike

21 Februari 2012 | Indonesië, Denpasar

Ja, de tijd vliegt om. En zo ook onze tijd in Australie.. We zijn nu namelijk in Bali!

Na ons boerderij avontuur hebben we als koninginnen overnacht in een B&B. Zwembadje, prachtige kamer en een erg vriendelijke host. En als je dan zo heerlijk in het zwembadje ligt, denk je aan je vrienden en familie die hard werken/studeren. Gemeen he ;)
De dag erna zijn we uit het country deel van Australie vertrokken, op naar de kust! In Balinna, een mooie kustplaats, hebben we voor de verandering maar weer luxe overnacht en gezwommen. Maar deze keer geslapen in een motel, en gezwommen in de zee. Het voelde echt als vakantie, heerlijk! En de mensen, zulke lieve mensen! We hebben namelijk op een dag 4 liften aangeboden gekregen, alleen maar omdat we met een backpack of door de regen liepen . ;)
En daar bleef het niet bij. De dag erna zijn we superluxe recht voor de deur van het hostel in onze volgende bestemming gedropt; Lennox head. Dit is een klein surfers dorpje onder het toeristische Byron Bay. Leren surfen hebben we bewaard voor Bali, maar we hebben wel ge-bodyboard en gezwommen in een lekker warm meer. Het was een heel relaxed en rustig dorpje dus zijn we 2 nachtjes gebleven.
En toen was het tijd voor Byron Bay! We sliepen hier in een soort hippie-hostel. Wel geinig, maar helaas te commercieel geworden. Wel hebben we hier een survival-in-the-australian-bush-tour gekregen. En, natuurlijk, weer lekker gezwommen in de zee;) We zijn al aardig poepneger-bruin. In de avond zijn we naar een strandfeest geweest, echt super sfeertje.

Steden bezoeken, het farmleven ervaren, een strandvakantie houden. Dat alles omschrijft onze Aussie-reis. Maar, wat ontbreekt daar nou in..?
Natuurlijk!, een superinspirerende gekke Griek/Aussie ontmoeten die al fotograferend de wereld overreist met een campervan.
Je raad al dat we deze man daadwerkelijk hebben ontmoet. Samen met de gekke Griek zijn we het binnenland rondgereden met zijn supervette campervan. Hier en daar moest er gestopt worden voor een fotomomentje van onze prof-fotograaf. Of voor een bezoekje aan de supermarkt om het lokale product te kopen; macademia noten. Heerlijk. Ook werd er zo nu en dan gestopt om de weg te vragen, wat resulteerde in 10-tallen minuten lange gesprekken met vreemden. Alsof ze al jaren vrienden waren! Echt, supervriendelijke mensen allemaal. En tot slot hebben we magisch prachtige reisverhalen gehoord.
Oftewel, het ging om de hele reis, niet alleen de bestemming. Een van de bestemmingen was Nimbim. Nimbim is een vreemd dorp waar drugs is getolereerd en iedereen high op straat loopt. Wel interressant voor een keertje haha.
En ons geluk was na deze superdag nog niet op. Ons plan was om naar Brisbane te gaan, toen we 2 Brasil-boys (haha) tegenkwamen. Ze wouden ons wel tot aan Gold Coast, waar ze woonden, een lift aanbieden. Eerst moest er natuurlijk nog even gesurft worden, en daarna gingen we op weg.
En wie kwamen we daar tegen.. onze gekke Griek! Al plassend zag hij ons voorbij lopen (jaja, een wc met vanaf-schouderhoogte-raam) en kwam hij snel naar ons toegehaast om ons nog een keer gedag te zeggen. Wat een mooi afscheid. ;)
Aangekomen in GoldCoast boden de Brazilianen ons een kangaroo gerecht aan. Dat konden wij natuurlijk niet afslaan, en uiteindelijk was het zo gezellig dat we zijn gebleven. Gitaar gespeelt, gezongen.. super.
De dag erna zijn we toch echt naar Brisbane gegaan. En hier heb ik mijn tante, Lara, ontmoet! Zij woont nl. in Brisbane. Ik heb in het park gespeelt met mijn neefje en nichtje en lekker bijgekletst. Het voelde weer echt als tijd doorbrengen met familie. Wel leuk na zo'n lange tijd weg van huis.
Onze laatste dag in Australie hebben we door de stad geslentert en zijn we voor het eerst in Australie uit eten geweest! Brisbane is een mooie stad met een park met gratis openbaar zwembad erin. Om het af te leren hebben we daar nog voor de laatste keer in Aussie gezwommen. De laatste keer meat-pie, timtams, kangaroe vlees, Hungy Jack's ijsjes voor 50 cent. We gaan het missen.

Maar wat krijgen we ervoor terug; Heerlijk Indonesisch eten. Hopen we:)
We zijn dus ondertussen 1 dag in Bali. De vlucht ging niet zo soepel. Door de overstap hadden we bjna onze vlucht gemist, en er waren wat problemen met ons visa. Maar we zijn er. En het is echt super, weer al die Aziatische geuren en kleuren. De vochtige lucht, de vriendelijke mensen, het levendige leven. Alle mensen die al eens in Azie geweest zijn snappen wat ik bedoel. Voor alle mensen die nog nooit in Azie zijn geweest; Pak je tas en ga erheen.
En alles is zo goedkoop! Avondeten is niet eens 1 euro. We hebben door de stad gelopen, een tempeltje bezocht, over de markt gelopen en vooral.. op zoek gegaan naar een internet cafe. En gevonden.
Morgen gaan we de grote stad Denpasar uit, op naar het kustplaatsje Kuta. Kijken of we een Lonely Planet kunnen scoren en wat goedkope surflessen.

Ik hoop dat mijn verhaal in geuren en kleuren was. Reacties blijven super om te lezen, bedankt daarvoor!

Groetjes

• 21 Februari 2012 - 13:51

Mariëlle:

Je verhaal is zeker in geuren en kleuren. Ik heb nu zin om me boeken uit het raam te gooien en het eerst de beste vliegtuig te pakken om naar jullie te vliegen! Niet alleen om Azië te zien, maar ook om jullie weer eens te zien!
    Gelukkig (voor mij niet voor jullie) blijven jullie niet zo lang meer in dat gekke land!
    Supermooi dat je al die bijzondere mensen allemaal ontmoet op die reis. Nodig ze een keertje allemaal uit in Nederland, ik wil ze graag ontmoeten!

Kusje van Mariëlle(die tot over haar oren verstopt zit tussen de studieboeken.. )

• 21 Februari 2012 - 13:51

Mariëlle:

Ohja, en bestaat er skype in Indonesia? :)

• 21 Februari 2012 - 14:42

Gerdien:

Gelukkig ben je er niet zo goed in ons jaloers te maken. ;) ;) ;)

Geniet er nog even van dames!!!

• 21 Februari 2012 - 16:32

Theo:

Ha Maaike en Iverna,

Trouw lees ik jullie berichten van de van de andere kant van de wereld. Heerlijk om deze manier een beetje op de hoogte te zijn en jullie een beetje te kunnen volgen (en ook een beetje mee te genieten) bij alle belevenissen en alle bijzondere ontmoetingen. Het klinkt allemaal erg enthousiast!!! Geniet ook van deze periode op Bali maar weer volop en maak er net als Thailand en Aussie wat leuks/bijzonders van!! Veel plezier samen.

Theo

• 21 Februari 2012 - 16:40

Corien:

Wat een leuke dingen hebben jullie weer meegemaakt.
    Jullie hebben op en hele andere manier Australie bekeken dan wij. Kan me voorstellen dat jullie genoten hebben. Nu nog nog verder genieten in Azie, gaat vast wel lukken!!

• 21 Februari 2012 - 20:39

Michel:

Hi Maaike, Zo toch nog een lekker bruin kleurtje gekregen, als een echte toerist en ook als goede ondergrond voor Bali . Dat na al die australische regen ! succes met jullie surf lessen en natuurlijk weer heel veel avontuur , maar dat lukt jullie wel weer! Ik lees weer graag jullie verhalen. Groetjes van Michel

• 25 Februari 2012 - 12:50

Emma:

Wauw, wat een verhalen. En wat gaat de tijd snel, ik lees niet alle verhalen maar wel heel veel en ineens zitten jullie alweer op bali!

Geniet er nog maar flink van, voor je het weet zit de tijd er weer op.

Een beetje jaloers ben ik wel aangezien ik ook flink in de studieboeken zit.....