Keep on smiling! - Reisverslag uit Prakhon Chai, Thailand van Maaike Buuren - WaarBenJij.nu Keep on smiling! - Reisverslag uit Prakhon Chai, Thailand van Maaike Buuren - WaarBenJij.nu

Keep on smiling!

Door: maaikebrasil

Blijf op de hoogte en volg Maaike

13 November 2011 | Thailand, Prakhon Chai

Als je in Thailand bent. De mensen zijn hier namelijk zo vriendelijk! Wij zitten nu in het armste deel van Thailand; het noordoosten. Als blanke ben je hier dus bijzonderder dan in Bangkok dus daarom lacht en toetert iedereen constant naar ons;)

Even vanaf mijn laatste verslagje. De dag na mijn laatste verslagje zijn we van hotel veranderd omdat we zin hadden om lekker te kunnen zwemmen. Dat was echt super met de gedachte dat iedereen in Nederland op dat moment aan het werk was.. ;)
Daarna zijn we wat rondgelopen en ben ik mijn mobiel verloren! Nu heb ik een thais nummer. Dus als je me wilt bereiken, bel dan +66847151436.
De dag erna zijn we vertrokken naar het Ban Sai om vrijwilligerswerk te gaan doen. De reis was echt indrukwekkend omdat we door een overstroomd gebied reden! Laatst was er zo'n foto in de krant dat de Thaise mensen hun auto hogerop parkeren bij een hellende weg, zodat deze droog blijft. Dat zag ik nu in het echt! Het water in Bangkok is trouwens ook duurder door de overstromingen hoorden we.
Na een lange reis kwamen we s avonds aan in Ban Sai. Het platteland hier doet me een beetje denken aan Brazilie, echt leuk. Het is zoiezo leuk om op het platteland te zijn omdat dit toch meer het echte Thailand is. En.. we slapen bij een Thaise vrouw en een Canadese man in huis dus we leren daardoor nog meer over de cultuur! Zo ga je nooit met je schoenen naar binnen. Ze gebruiken ook geen meubels, maar eten en slapen en zitten op de grond. Ze eten ongeveer 3 x per dag rijst. En leraar zijn is een beroep met heel hoog aanzien in Thailand.
Dat zijn een paar dingetjes. Wat dit een nog specialere plek maakt is dat dit gezien zelfvoorzienend en zuinig leeft. Zo hebben ze allerlei planten en vissen en maken zo eigen ecosystemen waardoor alles zonder chemicalien enzo kan groeien. Je kan er meer over lezen op hun webiste: http://goodearthagriculture.org/default.aspx
Wat wij hier doen is een beetje helpen op het land en onszelf vermaken:) Zo hebben we vandaag rijst geoogst, echt zwaar werk in de zon! Deze mensen doen dit de hele dag en verdienen daar zo'n 3 euro per dag mee..! Het gezin waar wij slapen is een inspirirend gezin. In dit gebied is geen werk dus alle ouders van de kinderen verhuizen naar de stad. Om ervoor te zorgen dat de ouders hun kinderen nog wel een paar weken kunnnen zien, mogen de ouders hier op het land werken voor een tijdje. Verder heeft het gezin ook wat huisjes gebouwd voor de ouders en zijn ze een soort kinderopvang omdat ze veel speelgoed hebben(de kinderen zijn allemaal zo arm dat ze thuis niks hebben). Zo hebben wij ook gespeeld met de kindjes, echt superlief!
verder was er ook nog een franse jongen die hier ook vrijwilligerswerk deed. Hij heeft ons het dorpje laten zien en gezellig gekletst met ons. Helaas is hij vandaag weggegaan, maar morgen komen er nieuwe mensen uit de USA.
Vandaag zijn Iverna en ik op de fiets naar de dichtsbijzijnde stad gegaan. Je moet hiet gewoon naast de grote autoweg fietsen. We hebben een geinige hoed gekocht en een soort van poffertjes? We blijven ongeveer een week bij dit project.
Dit is zo ongeveer wat we hebben gedaan. Ik voel me eigenlijk al best thuis hier. We zijn steeds meer gewend om met de locals om te gaan en verder went de warmte/het eten/etc ook goed. Ik heb ook echt respect voor de mensen hier. Ze zijn zo ontspannen en lijken gewoon tevreden. Alles op zijn tijd. Maarja, dat is denk ik ook hetgene wat ik leuk vind aan reizen! Broaden your horizon..

En ik heb nog wat foto's voor jullie! Het zijn er niet zoveel omdat ik ze 1 voor een moest toevoegen, maar het geeft een beeld ;)
https://picasaweb.google.com/maaikevanbuuren93/Thailand#

xx

  • 13 November 2011 - 14:50

    Mariëlle:

    Abje!

    Typisch dat jij weer je mobiel verliest haha! Foto's zijn ook tof! Top dat je je zo vermaakt en thuis voelt!!
    xx

  • 13 November 2011 - 14:56

    Thom:

    National geographic is er niks bij! Blijf hem chillen daar

  • 13 November 2011 - 19:27

    Broer:

    Keep up the good work!

    Knuffel!

  • 13 November 2011 - 19:40

    Eveline:

    Het lijkt me een fantastische ervaring in zo'n Thais dorpje. En jullie leren zo ook nog wat over landbouw. Je eigen volkstuintje. En rijst kappen. Wie maakt dat nou mee.

  • 13 November 2011 - 19:53

    Paps:

    Ha Maaike en Iverna,
    Dank voor jullie verhalen. Ik heb grote bewondering hoe jullie de eerste week zijn doorgekomen. Alles zelf regelen in een vreemde cultuur is niet niks. Ik denk dat weinig leeftijdgenoten het jullie zullen nadoen.
    Jammer van de mobiel. Had ik er toch zo'n belstickertje moeten opdoen...
    Paps.

  • 14 November 2011 - 11:15

    Reactie Op Papa:

    hahahha ;) Ik denk dat die arme Thaise mensjes dat niet snappen :P

  • 14 November 2011 - 21:09

    Michel:

    Hoi Maaike,

    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben Leuke foto's ! Wat doen jullie veel indrukken op, en ook nog mee naar die school, om daar te helpen bij de engels les, echt super ! Ik lees jullie verslagen graag ! Tot schrijfs weer Michel

  • 21 November 2011 - 12:56

    Tante Anneke:

    Hoe kun je beter een cultuur leren kennen als op deze manier. De foto's geven een goede indruk. Ik ben benieuwd naar jullie vedere avonturen.

  • 21 November 2011 - 16:44

    Broer:

    Hey! Schiet is op met een nieuw verslag! Het is zo saai in kijn eentje op de bank ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 27203

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2017 - 15 Januari 2018

Uganda

06 November 2011 - 04 April 2012

Thailand, Australie en Indonesie

10 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Brazilie!

Landen bezocht: