Hello Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Buuren - WaarBenJij.nu Hello Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Buuren - WaarBenJij.nu

Hello Bangkok!

Door: maaikebrasil

Blijf op de hoogte en volg Maaike

09 November 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo!

Jeetje, wat lijkt het al lang geleden dat ik mijn eerste verslagje vanuit Nederland schreef. We hebben al zo veel meegemaakt.
Na de eerste avond zijn we met een tuk tuk wat tempels gaan bezoeken. Hij heeft ons denk ik zo'n 3 uur rondgereden voor echt 1 euro! Alles is hier echt nog goedkoper dan ik van tevoren had verwacht.
In de middag hebben we een beetje rondgedwaald opzoek naat ' het leuke restaurant met veel Thai klanten'. Het gevolg was dat we nu het wijkje een beetje kennen, en ik heb een heerlijk noodlesoepje gegeten. Dus Venne, je hebt gelijk; het eten is lekker hier!
's avonds hebben we een Thaise massage gehad. Wel erg stevig, maar wel lekker hoor. Zo'n massage kost trouwens ook maar 2 euro. Toen we terugliepen naar het hotel zijn we aangeschoven bij een aantal oudere backpackers. Een man was wel inspirerend, de andere vooral dronken hihi. Maar het was egzellig. We hebben ze ook nog drop laten proeven en ze vonden het zowaar lekker!
Vandaag hebben we een fietstour gemaakt. Dat was echt heel indrukwekkend omdat je ziet hoe de Thaise bevolking echt leeft. Alles ziet er zo relaxed uit. We fietsten door sloppenwijkjes en onze gids was ook een Thai dus die kon veel vertellen over de bevolking. Zo vertelde ze dat die mensen liever in de arme wijken blijven wonen omdat je daar geen huur betaald, en dat ze dan ondertussen wel een auto hebben bijvoorbeeld. En ze vertelde wat over het boedhisme-> leer van de tegenslagen en accepteer de dingen zoals ze zijn. Zij was bijvoorbeeld nar Bangkok gegaan om geld te verdienen voor haar familie. Ik vroeg of ze haar familie niet erg miste, maar ze zei; dat is nou eemaal zoals het is. Wel eeen mooi geloof. Ook heeft ze ons nog wat woordjes geleerd enzo.
Eigenlijk raken we al een beetje gewend. We worden ons ook steeds meer bewust van wat normale prijzen zijn. Zo werd ons vandaag een tuk tuk aangesmeerd voor 4 euro, en uiteindelijk zijn we voor 2 euro met de taxi gegaan ;) Wel vind ik het soms nog lastig dat je alles zelf moet regelen. Dat is toch heel anders dan dat je met je ouders op vakantie gaat, en het geeft gewoon wat stress soms.
Ook hebben we nog niet echt veel mensen van onze leeftijd gezien. Veel backpackers zijn wel over de 20, maar opzich hoeft dat natuurlijk niks uit te maken. ;) Dus aan de ene kant heb ik mijn draai al wel gevonden qua hoe dingen hier werken en hoe de stad in elkaar zit. Aan de andere kant hoop ik nog wel dat ik nog iets meer kan genieten van al het moois door me nog iets meer op me gemak te voelen. Maar ik heb echt het gevoel dat ik goed doe aan deze reis. We hebben al veel geleerd en ik wil nog lang niet naar huis!

Ohja gezinnetje, dat geluksolifantje had ik aan mijn armband gevangen maar vannacht was hij eraf gevallen. Misschien dat onze wekker daarom niet af ging vanochtend hihi. En we te laat kwamen bij onze fietstour. Op z'n Thais zullen we maar zeggen.

Kusjes, en het is superleuk om jullie reacties te lezen! Dus twijfel niet om iets te plaatsen ;)

  • 09 November 2011 - 16:41

    Broer:

    Hey zussie!

    Leuk om weer van je te horen!
    Wat had je trouwens verwacht i.v.b met leeftijd? Dat er allemaal 15 jarige alleen op reis zijn? :p

    Best kans dat in austzralie de leeftijd wel wat lager zal liggen,maar ik geef je weinig kans dat je backpackers tegenkomt die jonger zijn ;)

    Dikke knuffel,

    Guus

  • 09 November 2011 - 16:45

    Aimée :

    Hoi :)
    Leuk om te horen dat jullie je draai beginnen te vinden! Ook wel handig dat jullie een beter beeld krijgen van de prijzen, dat kan een hoop geld schelen (nouja over wat voor prijzen hebben we het eigenlijk) Zorg je goed voor me kleine zusjes ;) hihi ik kijk al uit naar jullie volgende verslag!
    xxxx

  • 09 November 2011 - 19:58

    Marielle:

    Woeehoee :D Nu alweer een verslagje :) Doe je goed!!

    Zo te horen heb je het helemaal tof daar! En misschien kom je dan wel thuis met een oude man mwhuahaha

    Ik mis je stiekem wel al een beetje, gek idee dat je zover weg zit!

    Wanneer komt de eerste ansichtkaart??

    xxx

  • 10 November 2011 - 12:03

    Thom:

    Damn klinkt nais allemaal! Beter ga ik hier 10 jaar lang geld sparen en dan voor de rest van m'n leven groothertog ofzo in Thailand spelen :D

    Veel plezier nog met je avontuur, ontdek maar wat geheime tempels ofzow

  • 10 November 2011 - 12:25

    Marion:

    Ha Maaike en Iverna, leuk om jullie verslagen te lezen. Het is echt heel stoer dat jullie dit doen. Niet veel meiden van jullie leeftijd doen het je na! Fijn dat jullie het naar je zin hebben. En ook heel eerlijk dat je laat weten dat je nog een beetje moet wennen en soms stress hebt. Dat hoort erbij, maar het is niet altijd fijn. Gaat vast steeds beter. Geniet van alles! Veel liefs van Marion en de rest

  • 10 November 2011 - 17:52

    Ot :

    hoi kleintje,

    leuk om het reisverslag te lezen. Komt helemaal goed met jullie reis!!

    Ben je al uitgegaan daar? schijnt een gekkenhuis te zijn. Maar dat zullen jullie vast wel merken haha.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 27206

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2017 - 15 Januari 2018

Uganda

06 November 2011 - 04 April 2012

Thailand, Australie en Indonesie

10 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Brazilie!

Landen bezocht: