Actief? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Buuren - WaarBenJij.nu Actief? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maaike Buuren - WaarBenJij.nu

Actief?

Door: maaikebrasil

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Halloo!

Gelukkig nieuwjaar iedereen! En nu mag het schrijven beginnnen, want het was weer een tijdje geleden..

Na ons eiland bezoekje zijn we, actief als we zijn, op roadtrip gegaan! 2 dagen hebben we een scootertje gehuurd om leuke paadjes op te zoeken en zo een rondje te rijden. Nou, dat dachten we. De Thaise mensen doen namelijk niet zo aan kaarten, dus zijn we praktisch 2 dagen lang verdwaald. Maar het was wel superleuk. We zijn bij een supermooi strand beland, een regenwoud-trail en lokale dorpjes. En toen moesten we nog ergens slapen.. Gelukkig was er een lief vrouwtje die ons naar een guesthouse heeft gereden.
De volgende dag zijn we naar een tempel heel hoog op een berg gelopen. Zwaar maar vooral het uitzicht was de moeite waard. De zee aan de ene kant en bergen en plantages aan de andere kant. En we hebben weer rondgedwaald in zo'n megawinkelcentrum. Even afkoelen.
Maar we waren nog niet moe! De volgende dag hebben we namelijk de boot genomen naar Railey. Railey is een walhalla voor rotsbeklimmers en er lopen daardoor veel chille jonge mensen rond. Actief als wij zijn dachten wij even alles te gaan verkennen. Maar helaas kwam daar de regen! Dus zijn we gestrand in een supermarkt, wat overigens wel weer gezellig was.
En toen was het al weer kerstavond! Volgens mij zijn wij in NL een van de enigen die 1e en 2e kerstdag vieren in plaats van kerstavond, dus wij hebben ook een duur kerstmaaltje genomen op kerstavond. Heerlijke spiesjes, pizza, gepofte aardappel (jaja, dat is allemaal luxe hier hihi). En heel toevallig kwamen er 2 Amerikanen bij ons zitten, die 4 jaar in Nl wonen! We hebben heerlijk over Nederland gepraat, en zo hadden we toch nog een familietje met kerst.
1e kerstdag was bij ons wat anders dan gewoonlijk. Geen strandwandeling in de kou, maar rotsklimmen op het strand! Met een gids hebben we 5 rotsen beklommen, en het was gaaf! Vooral als je dan helemaal boven bent en kunt genieten van het prachtige uitzicht. Vermoeiend was het wel, dus voor de rest van de dag hebben we een beetje uitgerust. En in de avond hebben we nog heerlijk gezeten, of eerder gelegen, in een van de vele lounge barretjes.
Dat was ons bezoek aan het super chille en gezellige Railey. Op terug naar ons geliefde Ko Chang, waar we een maand geleden ook geweest zijn. Het was weer een reis; boot terug naar het vaste land, taxi naar Krabi, taxi naar busstation, bus naar bangkok, busje naar de pier, boot naar Ko Chang, taxi naar ons resort Gu Bay, gearriveert! Het was echt leuk om iedereen weer te zien.
Maar het was vooral leuk om 2 die witte Nederlandertjes weer te zien.. Lon en Coen! (voor de mensen die hen niet kennen, dit zijn 2 vrienden uit NL die ons 2 weekjes komen opzoeken) Met zijn 4en zijn we uit eten gegaan in de Tarzan bar en hebben we leuk verhalen uitgewisselt.
De 28e zijn we samen met Lon en Coen voor de 2e x meegegaan op de boottrip. Lekker gesnorkeld en een kokosnoot geopent op een of ander eilandje.
En sinds toen is het actieve een beetje over, hihi. Het is nu echt vakantie. De 29e was ik namelijk ziekjes, dus heb ik op bed gelegen. De avond was wel echt geweldig. Gu Bay, de plek waar wij slapen, heeft een grote gezamelijke ruimte. Er zijn altijd wel mensen die muziek maken, een spelletje spelen, poolen, lezen, praten.. Toevallig slaapt er nu ook een jongen hier die 2e is geworden met de Zweedse Idols (http://www.youtube.com/watch?v=3CESHAeCxV4). We hebben de avond superveel muziek gespeeld met zn allen, en genoten van de Zweed ;). Gezellig.
De 30e hebben If en ik een deel van het eiland verkent die we nog niet hadden gezien. Uiteindelijk zijn we bij een of ander hippietentje beland waar we Chinese thee hebben gedronken. Niet erg lekker, maar de sfeer was goed :) En in de avond zijn we naar Lon en Coen gegaan, die sliepen namelijk een paar daagjes in een luxe resort. Erg mooi, en daar hebben we gebruik van gemaakt door in de avond lekker het zwembad in te plonzen.
En toen.. Oudjaarsdag! Helaas dit jaar zonder oliebollen, maar wel met een temperatuurtje van +- 25 graden. Overdag gerust om ons op te laden voor de avond.. Het strandfeest! Het was echt super om oud en nieuw een keer zo te vieren, best bizar. Vooral toen ineens het aftellen begon en we elkaar nog allemaal moesten vinden. Maar het is wel leuk dat je al aardig wat mensen kent, dus ik heb heel veel 'Happy new year' ontvangen. De rest van de avond was gewoon zoals goede feesten horen te zijn. :)
En toen was het al weer 1 januari! Het jaar dat ik weer terug ga naar Nederland, maar gelukkig duurt dat nog eventjes. Ik mis Thailand wel al bijna hoor. Vooral de mensen en het eten, daar probeer ik nu nog optimaal van te genieten.

1 Januari! De dag dat we lekker met zijn allen niks hebben gedaan.
2 Januari! De dag dat we de halve dag niks hebben gedaan, maar wel nog even in de golven hebben gezwommen.
3 Januari! De dag dat het regende en dat we daarom weer niks hebben gedaan. Naja, dit verslagje getypt dan.
We zijn nu dus echt lekker lui vakantie aan het vieren, maar dat is ook wel eens lekker. Ik denk wel dat we morgen iets gaan ondernemen, we zullen zien. :)

Groetjes!

• 03 Januari 2012 - 13:35

Sanne:

Happy new year!! Nog ff heel veel plezier in Thailand en doe de groetjes aan Lon en Coen ;)

xxx

• 03 Januari 2012 - 14:12

Ties:

Poeh, Maaike, wat een zwaar leven heb jij! Wanneer vertrek je uit Thailand?

• 03 Januari 2012 - 16:21

Mama:

Hoi Maaike, Ik kreeg je telefonisch niet te pakken. Dan maar even zo afscheid nemen voor de tijd dat Otto en ik op reis zijn. De 12e zijn we weer terug.

• 03 Januari 2012 - 16:24

Christa:

Lieve Maaike,
    jij ook een heel goed nieuw jaar, om te beginnen de komende 90 dagen!
    Groetjes weer.

• 03 Januari 2012 - 20:43

Niole:

Hoi Maaike, eindelijk een berichtje van je tante :-), ik lees je reisverslagen met plezier; echt heel erg leuk allemaal! Ik wens jou ook een heel gelukkig nieuw jaar met nog heel veel te ontdekken en zien!! Geniet ervan!!
    Groetjes, nicole

• 04 Januari 2012 - 12:40

Marion:

Ha Maaike en Iverna,

een heel gelukkig 2012 gewenst met nog héél veel mooie ervaringen en belevenissen tijdens jullie reis. Geniet van het laatste stukje Thailand en een goede reis naar Australie gewenst. Zal wel even omschakelen zijn...
    Lieve groet
    Marion

• 04 Januari 2012 - 14:40

Marieke:

gelukkig nieuwjaar, wat een belevenis zo'n rondreis. Marion gaf me je blog.
    veel plezier in down under. groetjesmarieke

• 04 Januari 2012 - 14:58

Stephanie:

Nog een gelukkig nieuwjaar! Lijkt me heel raar om zo de feestdagen te vieren. ;) xxx

• 07 Januari 2012 - 18:04

Mariëlle:

Hoi Luilak :)

Happy new year :) Het jaar waarin je EINDELIJK terugkomt! Helaas duurt het nog even!

Geniet van het relaxen!!

xxx

• 10 Januari 2012 - 11:40

Thom Jwz:

Haha van de zweed 'genoten' jaja!

Ben zelf ook op excursie geweest met Marielle en andere familie naar Oostenrijk :D Dus mijn kerst was lekker wél actief. Nu weer fijn in de trein naar groningen aan het reizen voor 'studeren' enz.

Veel plezier daar nog!